Selecteer een pagina

Het is alweer een tijd geleden dat ik een update plaatste over het afvallen. In juli vertelde ik gelukkig over de kilo’s die ik was afgevallen — maar helaas, deze zitten er weer aan. Na de zomervakantie heb ik me eigenlijk weer laten gaan en viel ik weer in mijn oud eetpatroon. Ik snakte naar zoetigheden en het boeide me even allemaal niet meer. Ik had het druk met school, werk en het huishouden, waardoor ik dacht dat als ik me niet meer zou drukmaken om mijn kilo’s, ze vanzelf wel weer zouden verdwijnen. Think again.

Jean-luc en ik gaan wel wekelijks uit eten. Dat vinden wij gewoon gezellig. Ook als we ’s avonds op de bank zitten, vinden we het gewoon gezellig om wat lekkers te pakken. Jean-luc is een echte snoepkont, en ik ook. Bij ons ligt de supermarkt op loopafstand, dus het is makkelijk om ‘even’ wat lekkers te gaan halen. Maar goed, hier ben ik weer. Bewust van de kilo’s die mijn broeken weer iets strakker maken en sommige kledingstukken zelfs onmogelijk maken om nog te dragen. Elke keer als ik een afspraak op heb staan en ik er leuk uit wil zien in die ene outfit waar ik me zo comfortabel in voelde, past ‘ie niet meer. Heel storend, maar eigenlijk ook mijn eigen schuld.

Elke woensdagavond heb ik al sinds mijn 12de met mijn moeder een filmavond. Chocola, popcorn en koekjes komen daar ook bij kijken. Maar deze avond wil ik gewoon niet skippen. Ik heb er altijd weer heel veel zin in, en ik heb sinds mijn 12de nooit overgewicht gehad, dit kwam pas toen ik op mezelf ging wonen. Dus ik denk ook niet dat het aan dat ene avondje ligt. Maar anyways, hoe gaat het nu met afvallen? Niet goed dus. Ik ben weer terug bij af.

Wat ik nu ga doen om af te vallen

Een ding zeker wat ik niet ga doen is een dieet volgen. Ik heb het al heel vaak geprobeerd sinds mijn bevalling, maar het werkte alleen maar averechts. Ik hield het niet vol en zodra ik ermee kapte, vlogen de kilo’s er nog sneller aan als voorheen. Het Killerbody dieet, JuicePlus, Intermittent Fasting: ik heb het allemaal geprobeerd. Ik probeer gewoon mijn leefstijl helemaal aan te passen. Sporten deed ik nog maar één keer per week, maar dit ga ik weer proberen om op te pakken naar drie keer, zoals ik vroeger deed. Dan doe ik bodypump en spinning. Ik merk toch dat als ik mee doe met een groepsles ik veel meer vooruit kom en bereik, dan dat ik uit eigen initiatief ga sporten.

Goal

Ook heb ik een FitBit aangeschaft. Hierbij heb ik als goal 10.000 stappen per dag ingesteld. 10.000 stappen staat namelijk gelijk aan die 30 minuten bewegen per dag. Daarnaast probeer ik mijn snoepen wat meer onder controle te houden en meer bij mezelf na te gaan als ik iets lekkers zie of ik het echt wil hebben. Als dat niet het geval is, laat ik het gewoon staan. Verder eet ik gewoon mijn boterhammetjes naar school met een appel. ’s Avonds heb ik een weekmenu van bepaalde healthy blogs / boeken waarin heerlijke en gezonde recepten in staan. Dit haal ik allemaal in huis tijdens mijn wekelijks boodschappen, waardoor ik het altijd snel kan klaarmaken als ik thuiskom.

Ik zal jullie nu wel up to date houden. Ik ben stiekem al begonnen met ‘bewust afvallen’, maar heb nog niet op de weegschaal staan. Bij de volgende update zal ik jullie verklappen hoeveel ik nu weeg, en hoeveel ik woog toen ik hiermee begon.

Liefs,

Rowena