Zoals jullie natuurlijk hebben kunnen zien, staat de Keto Guide online! Ik ben de afgelopen maanden druk bezig geweest om alles van het e-book in orde te krijgen. Het was een heel proces, dat kan ik je vertellen. Maar wat ben ik trots op het eindresultaat! En dat mag natuurlijk ook! Ik krijg nog veel vragen over het ketogeen dieet, dat natuurlijk niet raar is. Er zijn verschillende meningen over, maar in deze blog zoom ik in waarom de Keto Guide zeker een aanrader is.

ALLES STAAT ERIN

Ik wil van deze blog niet een verkooppraat maken waarom je hem zou moeten aanschaffen, maar ik wil wel even uitlichten wat er allemaal in staat en wat je eraan hebt. De Keto Guide is eigenlijk een soort gids over het ketogeen dieet. Mensen die er nog nooit over gehoord hebben (of juist wel) kunnen álles erin terug vinden. Wat het is, hoe het werkt, de voor- en nadelen, de meest gemaakte fouten, enzovoort. Ik benoem letterlijk alles. Hierdoor weet je precies waar je aan begint als je het ‘dieet’ gaat volgen. Het is niet echt een dieet, maar meer een levensstijl waar ik volledig achter sta.

Ik deel in de Keto Guide mijn verhaal. Hoe ik ermee ben begonnen, hoeveel ik ermee ben afgevallen en waarom het voor mij zo goed werkt. Ik prijs dit dieet echt de hemel in, omdat ik de afgelopen jaren veel heb geprobeerd om iets af te vallen en tijdens het ketodieet verrichtte mijn lichaam letterlijk wonderen. Toen ik het dieet aanraadde aan mijn volgers, volgden de succesverhalen van hen ook. Wow! Daarom had ik besloten om een Guide te schrijven, zodat ik nog meer mensen kon helpen om hen net zo te voelen zoals ik mij voel.

VOEDINGSLIJSTEN, BOODSCHAPPENLIJSTEN, ETC

Nadat je heel veel informatie hebt gelezen in de Keto Guide over het dieet, volgen er handige hoofdstukken die van pas komen. Denk bijvoorbeeld aan een voedingslijst waarin al het eten staat dat je mag hebben. Een boodschappenlijst om jou iedere week op weg te helpen en jou inspiratie te geven. Hierdoor heb jij voldoende handvatten om ermee aan de slag te gaan. Aangezien er een voedings- en boodschappenlijst in verwerkt staan, is het extra handig om hem als e-book te hebben. Je krijgt de Keto Guide na aankoop namelijk in jouw mailbox en deze kun je op al jouw apparaten openen. Zo heb je hem altijd bij de hand en dus ook de lijstjes die jou helpen!

Ik krijg ook veel vragen in mijn DM of mailbox of je bepaalde voeding mag tijdens het ketogeen dieet. Bijvoorbeeld havermout, appels, bananen, etc. Dit zijn langzame koolhydraten, maar wel koolhydraten dus! In de voedingslijst staat precies wat je mag eten, twijfel je ergens over, zoek dan even op hoeveel koolhydraten erin zitten. Je moet rekening houden dat je onder de 30 gram koolhydraten per dag mag binnen krijgen. Als ergens al 25 gram koolhydraten in zit, dan raad ik het al af. 

12 WEKEN VOEDINGSSCHEMA

In de Keto Guide vind je ook een voedingsschema. Deze kun je 12 weken lang volgen en bestaat uit 4 fases. Elke fase heeft 4 weken. Je hoeft dit schema natuurlijk niet in details te volgen. Als je bijvoorbeeld even geen zin hebt in een recept of geen tijd hebt om het te maken, kun je deze natuurlijk vervangen met een recept van een andere dag. Ik snap bijvoorbeeld dat niet iedereen tijd heeft om een omelet te maken in de ochtend en dus liever kiezen voor een bakje Griekse yoghurt met wat fruit en noten. Dit is helemaal aan jou!

Elk recept staat uitgeschreven, dus je hoeft niet te gissen hoeveel en wat je nodig hebt van alles. Het zijn wel hele makkelijke recepten, dus hard nadenken is niet nodig! Ik ben een mama van 2, dus voor mij is het een prioriteit om iets snel en makkelijk klaar te maken. Ik heb in de ochtend geen tijd noch zin om 1 uur bezig te zijn met mijn ontbijt voordat ik eraan kan beginnen. Soms maak ik wel de avond van te voren de chiapudding (deze moet een paar uur in de koelkast), en dan heb ik de ochtend erna al meteen een ontbijtje klaar staan. Zo doe ik dat bijvoorbeeld ook met een salade. Als ik bijvoorbeeld bezig ben met een salade, vul ik nog twee bakjes ermee en doe ik deze in de koelkast. Zo heb ik voor de komende dagen altijd een salade of als ik ergens heen ga.

WAAROM HET WERKT

Het ketogeen dieet kent veel successen. Google maar eens naar succesverhalen van mensen die het ketodieet hebben gevolgd, ik ben er maar één van. Toen ik er op 3 december 2018 mee begon, was ik na 3 weken al 4,5 kilo kwijt. Ik had geen honger en voelde me ook goed! Ik deelde mijn weight loss journey op mijn Instagram @afvallenmetrowena en gelijk werden anderen hier ook enthousiast over. Hoe het in zijn werking gaat met afvallen staat tot in de details uitgeschreven in de Keto Guide. Maar uit onderzoek is gebleken dat het een van de meest effectiefste manier is om gewicht te verliezen.

Er zijn natuurlijk verschillende meningen over of het nu gezond is of niet. Uit onderzoek is gebleken dat het niet ongezond is. De mensen van vroeger hadden nog geen koolhydraten tot hun beschikking (aardappelen, brood, etc) en leefden dus alleen van vetten. Veel mensen zeggen dat je koolhydraten nodig hebt om energie uit te halen, maar dat is niet zo. Dit wordt ook uit de ketonen (vetten) gehaald. Veel sporters volgen ook een ketodieet en presteren nog goed ondanks ze geen koolhydraten eten! Het kent natuurlijk nog meer voordelen, maar deze vind ik toch wel het belangrijkst.

De Keto Guide is te vinden in de shop en kost €19,99. Er loopt momenteel een winactie t/m woensdag 22-05-2019. Er worden namelijk drie personen verloot die de Keto Guide (hebben) besteld voor die datum, die mij een foto van hun bestelling hebben gestuurd! Dit kan gewoon via Instagram of via de mail gedaan worden. Heel veel succes, dames! 

Liefs,

Rowena

Write A Comment

Pin It